Followers

13 August 2012

Biskut Dahlia Azryn....




Aku namakan biskut nie...Biskut Dahlia ala Azryn...sebab ryn yang kongsi resepi kat aku...
selalunya aku order jer ngan mak dia...tapi last year mak dia tak berapa sihat..so tak ambil tempahan...nie antara biskut favourite aku...aku nie suka makan kuih2 tradisional..ehhehe yg kuih moden2 nie..kurengggg sket...
kalau ikut resepi mak ryn..main agak2..dlm erti kata main campak2...aduih...tak tak reti ler aku yg skema nie...alhamdullillah kak long ryn..dah terjemahkan dalam gram...hehehe
resepi nie memang sedap..rangup diluar dan cair di dlm mulot...kalau korang makan sila jangan bercakap2..confirm bersembur tau...


Biskut Dahlia AZREEN


Bahan-bahan:

215gm tepung kastad
215gm mentega/margerin - ikut suka ye.
185gm tepung gandum
125gm gula halus
1 biji kuning telur
1 sudu teh esen vanila
ceri potong sebagai hiasan

Cara-cara:

1. pukul gula dan mentega.
2. masukkan kuning telur dan esen vanila.
3. masukkan tepung gandum dan tepung kastad yang di ayak bersama.
4. gaul rata
5. gunakan acuan biskut dahlia, picit dan picit dan picit.
6. hias atasnya dengan ceri merah
7. kita bako.
 


No comments:

Post a Comment