Followers

20 November 2012

DC (Durian Crepes)


Musim DC semakin panazzzzz ......minggu nie sajer dah 5-6 kali aku terjah gerai orang jual doyan tu....sampai tokey tu pun dah kenal....
pilihan hati semestinya D24 kan ....barulah...setapppppp (bak kata pelanggan aku...ana sedapnya DC awak hingga menjilat kaki.) gitu.....kembang kuncup idung aku bila dengar pujian gitu...ALHAMDULLILLAH....

Bab nak buat crepes tu satu hal....satu2 beb...pada yg penah cuba buat DC nie jer yg tau...hazab tak hazab nyer...nak melenggang satu2 tu....aku berdiri 2 jam ko..nak siapkan order2 tu....belum lg bab dia koyak...waaaaaaa penat kena buat balik semula....

Irfan n Balqis tak jemu2 makan DC nie...asal koyak jer..berebut semua nak rebut DC tu...adik beradik aku pun sama...pastu siap marah napa tak buat extra....aduiiii bukan taknak buat extra...tp kita dh letih giler woooooo....
lepas melenggang....kena lak buat fillilng custard tu pulak...adoi...kena kacau tak henti takut berketul.....lengan aku nie dah naik muscle dah..hahah

Bila semua dah ready...baru bole concentrate melipat lak ....adui...bab nie pun menggerunkan....kena slow2..takut pecah pulak......sbb kulit yg kita buat...sangatlah nipis dan lembut ..bak kulit bawang...

Akhir sekali...wpun org tgk mcm senang jer buat DC nie...apasal org jual MAHAL benorrrr.....effort nak buat tu...hanya org yg penah try jer yg faham...dan yg paling best bila semua org yg beli dan makan DC kita puashati dan puji SEDAPPPPP.....




P/S: Jutaan terima kasih buat rakan seperjuangan ku Anna Qawina...kerana telah sudi memberi resepi yg marbelous nie....tanpamu DC ku takler sehebat gini...(gituuuu)

1 comment: